Herinrichting bedrijfsrestaurant






Situatie
Een klein, geïsoleerd en (technisch en qua product) gedateerd bedrijfsrestaurant in het hoogste segment van de financiële dienstverlening kent een laag gebruikers percentage. Daarnaast is er een hoge personeelsinzet, hoge opslag in verkoopprijzen, veel onbenutte ruimte en zijn producten niet trendy.

Taak
Samen met de opdrachtgever hebben we doelstellingen in beeld gebracht en vastgelegd. Denk daarbij aan de bijdrage die het restaurant moet leveren aan medewerkerstevredenheid en betrokkenheid, imago van het bedrijf en aan de beleving van bezoekende klanten.

Uitvoering
We hebben de aanbesteding gecoördineerd en de implementatie begeleid. De financiën van project en de eerste fase van exploitatie monitorden en rapporteerden we consequent.

Resultaat
Er is een totale herinrichting passend bij karakter en imago van de organisatie en de medewerkers gerealiseerd. Sleutelwoorden hierbij zijn: horeca uitstraling, gezellig, eigentijds en herkenbaar. Het restaurant is meer onderdeel van dagelijkse beleving van de medewerkers en het bedrijf.
Daarnaast is de inzet van de cateringmedewerkers geoptimaliseerd. Bovendien zijn ze meer betrokken bij overige processen binnen facilitaire geheel. Dat is nagenoeg budgetneutraal gelukt. Andere resultaten: het restaurant is beduidend (20%) goedkoper geworden voor medewerkers en het gebruik is met bijna 25% gestegen. Verder is het assortiment gezonder geworden en worden er minder plastic verpakkingen gebruikt. Zo speelt de organisatie beter in op MVO.
Ook worden minder bijeenkomsten buiten de deur georganiseerd.